The Legend of Zelda: Et Link til fortiden.

The Legend of Zelda: Et Link til fortiden.

12. april 2013 – 16. april 2013.

21. mai 2015 – 27. juni 2015.

Legenden om Zelda: En kobling til fortiden er det andre spillet spilt av Jon og Arin pa Game Grumps. Arin og Danny spilte senere spillet igjen.

Episoder Rediger.

Forste gjennomspilling (med Jon) Rediger.

Second play-through (med Danny) Edit.

Playthroughs Rediger.

Med Jon Edit.

Game Grumps kalt hovedpersonen Groomp, og blir omvendt a spille som han, selv om Arin kjenner spillet bedre enn Jon, sa spiller han oftere. Arin og Jon tok en lang pause fra spillet 29. juli 2012 med bare 7 episoder lastet opp (og sannsynligvis registrert), og mange fans trodde at de hadde forlatt spillet. De returnerte 12. april 2013 med episoden Groomps retur. Mellom episode 7 og 8 sluttet de bade «Tower of Hera» og «Hyrule Castle Tower» fra episoden pa grunn av a ga gjennom lagringsfilen pa skjermen, noe som gjor dette til forste gang de har slatt ut viktige deler av spillet.

Spillet med Jon ble deretter falt helt nar han forlot Grumps i juni 2013, og Groomp-lagringsfilen ble enten slettet eller forlatt pa en annen kopi av spillet, som da spillet ble spilt pa showet, var det bare to lagre filer pa patronen-Danny’s praksis lagre fil, Danny, og Arins apenbare lagre fil, FARTS!

Med Danny Edit.

Etter at Danny hadde tatt over pa Jons sted, uttrykte han et onske om a spille The Legend of Zelda: En kobling mellom verdener da Arin spilte Super Mario 64 pa showet. Ikke lenge etter a nevne dette, glemte Danny enten hvilken tittel han onsket a spille eller forandret seg, og bestemte seg for at han ville spille den opprinnelige linken til fortiden i stedet etter at Super Mario 64 ble gjort, siden ALTTP er en av hans all-time favoritt SNES-spill . Folgelig startet Grumps spillet fra toppen pa en splitter ny lagringsfil, slik at Danny ville ha sitt eget playthrough, tilsynelatende har tenkt a fullfore det denne gangen. Nar Arin og Danny starter et nytt spill i den tredje, tomme lagre filsporet, heter de hovedpersonen Smeef. Denne gangen spiller de gjennom spillet i et uavbrutt lop.

I motsetning til det forrige gjennomslaget med Jon, er Dannys progresjon gjennom Tower of Hera og Hyrule Castle Tower begge vist i sin helhet og fullfort pa kamera. Danny nevner ogsa a praktisere ulike deler av spillet pa forhand for de faktiske opptakssesjonene. Kommer n r 100% ferdigstillelse, klarer Danny a samle alle in-game-gjenstander og de fleste hjertebitene og vapenoppgraderingene, selv om han aldri bruker Cane of Byrna pa skjermen. Dette gjennomforingen ble fullfort i juni 2015, like etter det andre arsdagen av dagen, kom Danny til Game Grumps, og danner en bok med slutten av playthroughen med Jon.

Gjentatte diskusjoner Rediger.

Med Jon Edit.

I de tidlige delene av playthrough diskuterte Arin og Jon spillene A Link to the Past og Ocarina of Time, og hvilken av spillene er den overlegne. Arin forsvarer et link til fortiden og Jon forsvarer Ocarina of Time. De diskuterer ogsa hvordan de pa et tidspunkt skal spille Ocarina of Time eller Majoras Mask pa showet.

Spillet Grumps ler ogsa nesten hver gang et tegn sier spillerens navn, Groomp.

Nar Sahasrahla snakker, leser Egoraptor sine linjer i en «sassy» stemme.

Med Danny Edit.

I det andre ALTTP-spillet gjennomgar Arin og Danny kontinuerlig hvor mye de liker spillet, og hva de husker best om A Link to the Past fra deres barndom og de aspektene de liker mest nar de spiller det. Men begge innrommer at det er visse deler av det som er forvirrende, for eksempel Skull Woods, som er den forste fangehullet som gir Danny en toff nok tid til a fremkalle hans forste og til og med andre Game Over-skjermer pa rad nar Danny fortsetter a bli skadet og tapt, sakte whitling Link’s helse til null og brenner ogsa gjennom Fairies som kan gjenopplive ham.

I tillegg til a finne Dark World-fangehullene mye mer utfordrende enn lysene i lyset, viser Arin spesielt sterk irritasjon pa Ice Palace for a v re sv rt frustrerende for spillerne a finne sine lagre. Begge Grumps er ikke begeistret nar kampene mot Moldorm oppstar, siden det er kjent for a banke spillerne inn i gropen under lairen og tvinge dem til a klatre opp og starte sjefsspillet pa nytt.

Grumps sier ogsa at andre deler er vanskelige a ta alvorlig nar spillet har komiske kvaliteter, men fokuserer ikke pa hvor fryktelige ting har blitt med Ganon i kraft. Mest merkbart, etter a ha flyttet inn i Dark World-delen av spillet, stemmer bade Arin og Danny med sin irritasjon pa de langvarige og utmattende ekspansjonsskarene som hver Maiden gir etter a ha beseiret en sjef i en fangehull og reddet en fra krystallet som ble fengslet henne.

I motsetning til det forste gjennombruddet vedtar Arin sin mer tradisjonelle «gamle mann» stemme for Sahasrahla og begynner a peke moro pa hvor vanskelig det er a uttale sitt navn. Han legger ogsa midlertidig en veldig dodspenet og monotone stemme til prinsesse Zeldas linjer for a gjore narr av darlige vokalopptredener, men til slutt glemmer hvilken stemme han ga henne senere i playthroughet og bytter til en monstrous grov stemme nar Danny svakt husker at Arin brukte en fryktelig stemme for Zelda.

Av og til engasjerer Arin skadenfreude ved a tvinge Danny til a gjore ting pa hans bekostning i spillet, for eksempel a angripe Cuccos for a utlose sin hevnsvarm og fa ham til a falle nedgraver.

Danny innrommer ogsa at han har en darlig folelse av retning og blir vendt pa feil mate mange ganger mens han spiller spillet, med Arins instruksjoner som enten a v re hjelpsomme eller mer forvirrende for ham, avhengig av hvordan han sier dem.

Spillinformasjon Rediger.

Legenden om Zelda: En link til fortiden er et action-adventure videospill utviklet og publisert av Nintendo for Super Nintendo Entertainment System videospillkonsoll. Det er den tredje avdelingen i The Legend of Zelda-serien og ble utgitt i 1991 i Japan og 1992 i Nord-Amerika og Europa. Shigeru Miyamoto og hans team var alene ansvarlig for dette spillets utvikling.

Plottet til A Link to the Past fokuserer pa Link mens han reiser pa en reise for a redde Hyrule, beseire Ganon og redde Sages etterkommere. En link til fortiden bruker et 3/4 topp-ned-perspektiv som ligner pa den opprinnelige legenden av Zelda, og slipper sideskjoldingselementene til Zelda II: The Adventure of Link. En kobling til fortiden introduserte elementer til serien som fortsatt er vanlig i dag, for eksempel begrepet en alternativ eller parallell verden, mesterv rdet og andre nye vapen og gjenstander.

Sequelitt Rediger.

Den 1. juli 2014 lanserte Arin en Sequelitt som sammenlignet et link til fortiden med Ocarina of Time (og i mindre grad, The Legend of Zelda, Skyward Sword, Twilight Princess og A Link Between Worlds). Han finner et link til fortiden a v re overlegen pa grunn av spillets vekt pa leting, og det faktum at Ocarina of Time avhenger av a vente mer enn A Link to the Past gjor.